Kniha: Sportovní výživa na míru

KNIHA: SPORTOVNÍ VÝŽIVA NA MÍRU

(Mgr. Daniela Krčová)

Kniha Sportovní výživa na míru vznikla proto, abychom začínajícím i pokročilým sportovcům poskytli komplexní odbornou publikaci, podle které se naučí nejen hlavní principy sportovní výživy, ale především se zorientují v nejdůležitějších problematikách a tématech podle aktuálních a vědeckých poznatků. Po několika měsících velmi intenzivní práce psaní, korektur a grafických úprav, vyšla kniha v nakladatelství Ronnie.cz (Erasport s.r.o.) dne 3. prosince 2019 v rozsahu 208 stran s 225 literárními citacemi.

Sportovní výživa na míru je určená nejen pro pokročilé, ale i pro začínající sportovce, kteří se chtějí posunout výkonnostně dál, maximalizovat svůj sportovní výkon a dosáhnout vysněné postavy. Kniha je psána velice srozumitelnou formou, s důrazem na individuální přístup ve výživě v souladu se současnými vědeckými poznatky. V knize naleznete kromě obecných zásad, návodů a principů sportovní výživy především praktické tipy v závislosti na vašem nutričním a sportovním cíli – zda chcete redukovat tělesný tuk, nabírat svalovou hmotu nebo udržovat svou tělesnou hmotnost a maximalizovat sportovní výkon. Část knihy je věnována také výživovým strategiím v období kolem tréninku (nutriční timing), významu sportovních suplementů a kdy je (ne)zařadit. V knize jsou důkladně probrány hlavní mýty o výživě a některé moderní redukční diety, včetně jejich rizik, kdy některé z nich mohou vést jak u sportovců, tak nesportovců k výživovým extrémům a k nutričním deficitům.
 
Hlavní vizí knihy je poskytnout čtenářům komplexní a ucelený pohled na nejdůležitější oblasti sportovní výživy na základě odborných a vědecky podložených poznatků a vlastní mnohaleté zkušenosti ve sportovní výživě, s důrazem na individualitu nutričních potřeb každého jedince. V kapitolách jsou postupně vysvětleny obecné vlastnosti a význam jednotlivých živin v jídelníčku sportovce, dávkování a načasování jejich příjmu, energetický metabolismus, význam pitného režimu, problematika užívání sportovních doplňků stravy a jejich přínos pro sportovní výživu. Samostatná kapitola je věnována dosažení specifických cílů sportovce – redukce nebo udržení tělesné hmotnosti, nabírání svalové hmoty. V poslední části knihy jsou probrány nejčastější mýty o výživě, které se týkají témat, jako je lepek, „light“ potraviny, detoxikace, cholesterolu ve vejcích a mnoho dalších.
 
Ať už máte jakýkoli sportovní či nutriční cíl, se cvičením teprve začínáte, nebo máte ambice vrcholového sportovce, kniha vám poskytne spoustu užitečných informací, které pomohou zlepšit váš sportovní výkon, lépe se adaptovat na trénink a regenerovat, optimalizovat zdraví nebo dosáhnout vysněné postavy bez zbytečných výživových extrémů.
 

O autorce knihy

Autorkou knihy je Mgr. Daniela Krčová, nutriční specialistka a odbornice na sportovní a preventivní výživu s 8 lety praxe. Výživu člověka vystudovala v oboru nutriční terapeut (ZSF JU) a dále pak v oboru nutriční specialista v magisterském studiu na 1. lékařské fakultě Univerzity Karlovy v Praze. V současné době vede svou individuální výživovou NutriD poradnu zaměřenou na zdravou výživu, výživu sportovců i výživu osob se zdravotními problémy a specifickými nutričními potřebami. V roce 2015 získala certifikát Instruktor fitness a následně absolvovala i další pohybové kurzy, aby v rámci komplexní péče o klienty mohla propojit výživu s pohybem. Působí také jako externí redaktorka na Ronnie.cz a Botanic.cz a v posledních letech se kromě publikování odborných článků o výživě a zdravém životním stylu věnuje také přednáškové činnosti. V roce 2019 vydala svou první kuchařku Zdravé pečení.

Hodnocení našich čtenářů

„Jsem okolo strany 30, zatím všechno jasně a srozumitelně popsané. Tím jak mám ráda články autorky z webu tak knížka je o to lepší ;-)“

Petra
(Ronnie.cz)

„Koupeno jako dárek přítelkyni pod stromeček:) Přečetl jsem za 4 dny téměř jedním dech, velmi dobře a přehledně zpracovaná problematika že ji i já chápu:) Pochopitelné a jasné, spousta nových věcí.“

Tomáš
(Ronnie.cz)​